بخش باقیات الصالحات با توجه به اینکه یکی از اهداف موسسه کمک به نیازمندان و امداد به مستمندان می باشد واحد باقیات الصالحات فعالیت خود را از همان اوایل تشکیل موسسه ، آغاز کرد. این واحد تمام تلاش خود را در زمینه تهیه جهیزیه ، کمک هزینه تحصیلی ، تعمیر مسکن ، تهیه وسایل ضروری زندگی ، هزینه دارو و ... نموده است.در حال حاضر تعدادی از پرونده های غیر قابل بازتوان و بازتوان سازمان بهزیستی شهرستان بافق به این موسسه واگذار گردیده است و این موسسه آماده دریافت کمکهای مردمی جهت کمک به نیازمندان می باشد. آدرس: یزد شهرستان بافق موسسه بیت الرضا(علیه السلام)
اهداف مؤسسه 1- حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست 2- تحت پوشش قراردادن نیازمندان و ایتام 3- ایجاد اشتغال برای زنان و دختران بیکار و نیازمند 4- جمع آوری کمک و نذورات از علاقه مندان و خیرین   کارهای انجام شده توسط این مؤسسه 1- اشتغال زایی برای دختران و زنان نیازمند 2- تحت پوشش قرار دادن زنان بد سرپرست و بی سرپرست 3-  وام های قرض الحسنه به افراد بی بضاعت در حد وسع موسسه
بلا های طبیعی ، تصادف های وحشتناک جاده ای ، جرمهای قضایی ، جنگ  ،  اعتیاد ، مرگ و میر های عادی و اجتماعی و..... امروزه آمار کودکان یتیم و بی سرپرست  را در کشورها  بطور چشمگیری بالا برده است .   از آنجا که سیستم تامین اجتماعی در اکثر کشور ها بهینه نبوده و مکانیسم ایجاد تعادل بین امکانات  و نیازها روند مطلوب ندارد در چنین شرایطی تشکلهای مردمی  (NGO)  می توانند در شرایط بحرانی و بلاهای غیر منتظره  طبیعی کمک قابل توجه ای به مردم داشته باشند .
با استعانت از پروردگار متعال و توسل به ساحت مقدس حضرت بقیه ا… الاعظم (عج) به همت جمعی از خیرین و نیکوکاران استان قم با هدف احیای سیره حسنه اهل بیت پیامبرعلیهم السلام در یاری رساندن به افراد مستند و نیازمند و دستگیری از اقشار آسیب پذیر جامعه ، موسسه خیریه فرهنگی خدماتی مصباح الهدی در سال ۱۳۸۱ زیر نظر اداره کل بهزیستی استان قم به شماره ثبت ۲۶۲ فعالیت خود را آغاز نمود. این موسسه با نظارت هیات امنای ۵ نفره اداره شده که همگی این افراد بصورت داوطلبانه فعالیت می کنند. از آغاز فعالیت موسسه خیریه مصباح الهدی بیش از ….. نفر تحت پوشش کمک های خداپسندانه و انسان دوستانه قرار گرفته اند.
اهداف موسسه عبارتند از تعلیم وتحکیم شعائراسلامی از راه برپایی مراسم مذهبی در مناسبتهای مختلف از جمله سالگرد شهادت ویا تولد خاندان عصمت وطهارت علیهم السلام وانجام فعالیتهای خیریه وعام المنفعه غیرانتفاعی از قبیل :  
فعالیتهای  موسسه: مدیریت خیریه همه ساله طی دو نوبت (نیمه اول سال و نیمه دوم) عملکرد خیریه را تحت عنوان بیلان کاری به عموم و خیرین محترم الخصوص اعضای بزرگوار موسسه خیریه ارائه داده است و امیدواریم همچون گذشته با حمایت شما بزرگواران، این موسسه را یاری نموده تا بتوانیم دست به دست همدیگر داده و ریشه فقر و فساد را ریشه کن کرده و پداران و مادران دلسوزی برای یتیمان باشیم و حامی بیماران سرطانی که چشم امیدشان پس از خدا به دست های پرتوان شما بزرگواران می باشد یاری نماییم.
مقدمه انجمن‏ها و مراکز خیریه، مؤسسات عام المنفعه‏ای هستند که به منظور ارائه‏ی خدمات به افراد جامعه در زمینه‏های گوناگون از قبیل خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات رفاهی و خدمات فرهنگی پا به عرصه‏ی حیات می‏گذارند. وجود این مراکز، تعداد و موضوع فعالیت آن‏ها محک و معیاری برای ثبوت یا نفی عدالت اجتماعی در جامعه است. بدین معنا که این مراکز، زمانی پا به عرصه‏ی فعالیت می‏گذارند که عدالت در اجتماع با عملکرد ناقص و برنامه‏های ضعیف، کمرنگ یا مخدوش شده باشد و دولت نتواند به وظیفه‏ی خود در برابر یکایک افراد جامعه به ویژه قشر ضعیف عمل کند. در این مقطع زمانی است که عده‏ای از نوع دوستان خیر جامعه، به منظور ارائه‏ی خدمات به همنوعان خود، تشکیلاتی را بدین منظور پدید می‏آورند تا راهگشایی برای خدمت باشند. 
‹‹قال رسول الله(ص): من اصبح و من یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم›› از آن جایی که مردم ایران عموماً و همشهریان گرامی منطقه ی بشرویه خصوصاً مردمی خیر اندیش و خیر بوده و هستند و خیرات و مبرّات فراوان در گوشه و کنار شهر و روستا گواه بر این حقیقت است و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و تشکیل کمیته ی امداد امام خمینی (ره)که خدمات ویژه ای به اقشار بی بضاعت و کم بضاعت نموده ، باز در گوشه و کنار افرادی هستند که با عزت نفس حاضر نیستند که حال خود را به اطرافیان بازگو نمایند و به نوعی صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند که این وظیفه ی انسان های خیّر را سنگین تر می نماید
اعضای یادمان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز نمودند ، به امید اینکه این نهال نوپا روزی به ثمر نشیند و امروز با دریافت مجوز رسمی از سازمان بهزیستی استان تهران اولین گام در راستای این هدف بزرگ برداشته شده است. خیریه سرای یادمان توانا در اصل حامی کودکان و زنان سرپرست خانوار است ، اما از هر چه که خداوند سر راهش قرار می دهد ، با آغوش باز استقبال می کند. این اهداف عبارتند از :
ادامه...

موسسه خیریه محسنین به تلاش جمعی از جوانان خیرخواه و با هدف کاهش فقر و رفع نیازمندی های قشر محروم جامعه تحت شماره 791 در اداره ثبت اسناد و املاک اهواز به ثبت رسیده است. همچنین صلاحیت اعضا و فعالیت خود را طی مجوز شماره 2114 از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی استان کسب نموده است. این موسسه عملا فعالیت رسمی خود را آغاز نموده و در زمینه های مساعدت به خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست، ایتام و نیازمندان، تأمین هزینه پزشکی، تحصیلی و ازدواج، تامین البسه و مواد غذایی، کمک هزینه تعمیر و ساخت مسکن ، دریافت وجوه شرعی و توزیع آنها، فعالیت های فرهنگی و سایر امور خیریه اقدام می نماید.
انجمن های خیریه می توانند زمینه  نیکی ، خیراندیشی ، همیاری ، مساعدت ، خیرخواهی  و تمام  کردارهای  پسندیده را در جامعه نهادینه کنند. باید به این نکته خوب توجه داشت که تنها مستمند  و یتیم و فقیر نیستند که نیازمند احسان  و نیکوکاری  هستند ، بلکه خود شخص نیکوکار نیز نیازمند آن است که  کار نیک  انجام دهد . و باید از خداوند سپاسگزاری نماید که به او فرصت  نیکوکاری را داده است فرصتی که ممکن است بسیاری از آن محروم باشند.
(بزرگترین گروه زنان نیکوکار ایران و جهان) تاریخ تأسیس: ۸ / ۸ / ۱۳۸۸  تاریخ ثبت: ۱۲ /۱۲ / ۱۳۸۹ محل ثبت: استان کرمان  
جمعیت خیریه نوبر تبریز، در سال ۱۳۲۶ شمسى با هدف انجام امور خیر در تبریز تأسیس و در سال 1331 با شماره هفت به ثبت رسیده است و داراى شخصیت حقوقى مى‌باشد. اکنون با گذشت بیش از شصت سال جزو یکى از معتبرترین و بزرگترین مؤسسات خیریه کشور بشمار مى‌آید که ضمن خدمات گسترده و متنوع خود، تعداد کثیرى از افراد آبرومند و محروم را تحت پوشش خود قرار داده است.
آشنایی با خیریه شمیم کوثر  تا کنون اقدامات مؤسسات خیریه برای کمک به کودکان یتیم و خانواده نیازمند در اکثر کشورها کافی نبوده و تعادلی بین امکانات و نیازها دیده نمی‌شود ، در چنین شرایطی ضرورت کمک‌های مردمی اجتناب ناپذیر است بدین منظور موسسه خیریه شمیم کوثر برای لبیک به ندای الهی و انجام وظیفه دینی و انسانی تشکیل شده است.   چگونگی تشکیل موسسه خیریه شمیم کوثر مؤسسین خیریه شمیم کوثر پس از فعالیت چندین ساله در مؤسسات خیریه مختلف به این نتیجه رسیدند که
ساختمان موسسه خیریه حضرت سید الشهدا علیه السلام اهواز خانه شخصی مرحومهعلویه حاجیه بی بی بتمل محمدی فرزند مرحوم حضرت ایت الله اقای حاج سید ابراهیم محمدی رحمه الله علیهما از روحانیون عالی مقام استان خوزستان می باشد مرحومه بیبی بتول محمدی که خود معلم قران و مسئولیت کلاسهای اموزشی قران و احکام را بعهده داشت بسیار علاقه مند به کارهای خیر و راه اندازی درمانگاهی که نیاز محرومان و مستمندان را برطرف نماید بوده و در وصیت نامه اش چنین امده:
این موسسه با الهام از تعالیم عالیه اسلام و با استظهار به عنایات حضرت بقیه اله امام زمان حجه بن الحسن العسگری عجل الله تعالی فرجه الشریف به منظور کسب رضایت خداوند و خدمت به مردم در راستای ساختن خود و جامعه خویش ، انجام خدمات عام المنفعه ، نشر و تعلیم و ترویج فرهنگ اسلامی به هر نوع و هر کیفیت ، تلاش در جهت احیای عدالت اجتماعی و اقتصادی  و کمک به تامین نیازها و بهبود زندگی نیازمندان جامعه و با حفظ ورعایت موازین شرعی و مقررات جمهوری اسلامی ایران و با حفظ و حراست از آبروی نیازمندان تشکیل می گردد.
فلسفه وجودی خلقت انسان شاه بیت غزل آفرینش است. انسانی که با جوهر عقلانیت، تلاش و امید داستان شگفت انگیز تاریخ را بر صفحات کتاب وجدان خویش نگاشته است. در این مسیر پر فراز و فرود هر آنجا که حقوقی چون حیات، عشق ورزیدن، زندگی کردن و آموزش رخت حضور را بر تن وجود خویش دیده اند، آدمی محکمترین گامها را برداشته و آواز خوشبختی و شادکامی را بر لبانش جاری ساخته است. آوازی که نغمه بهروزی، طنین نوعدوستی و پیام امید را در بر دارد.
این سازمان درراستای اعـتلای سیره عملی حضرت امیر المونین علی علیه  السلام وبا عنایت حق  تـعالی و پشتوانه حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی (ع) و با عـنایات حضرت حجت حق سعی بر  رفـع و گره گشایی مـشکلات  قـشر آسیب پذیرجامعه دارد
تاریخچه با مدد حضرت حق و با امید به عنایت حضرت ولیعصر علیه السلام و با هدف نهادینه سازی فرهنگ دینی – انسانی خیریه و اشاعه این فرهنگ، انجمن خیریه همت جوانان تاسیس شده است. “همت” با ۲ اولویت تهیه جهیزیه و کمکهای درمانی برای خانواده های نیازمند تاسیس شده است و البته اگه کار خیر دیگری هم پیش آمد، با همفکری دوستان بررسی میکنیم و ان شاءالله اقدام.    هیئت موسس و امنای همت موسسین خیریه همت آقای مهدی قمصریان و خانم زینب رشیدی مهرآبادی هستند.

فلسفه وجودی خلقت انسان شاه بیت غزل آفرینش است. انسانی که با جوهر عقلانیت، تلاش و امید داستان شگفت انگیز تاریخ را بر صفحات کتاب وجدان خویش نگاشته است. در این مسیر پر فراز و فرود هر آنجا که حقوقی چون حیات، عشق ورزیدن، زندگی کردن و آموزش رخت حضور را بر تن وجود خویش دیده اند، آدمی محکمترین گامها را برداشته و آواز خوشبختی و شادکامی را بر لبانش جاری ساخته است. آوازی که نغمه بهروزی، طنین نوعدوستی و پیام محبت را در بر دارد.
کانون وجدانهای بیدار گزینه های خدمت رسانی فراوانند و انسانهای عاشق و اهل ثواب فراوانترقدمت خدمات رسانان اجتماعی و کانون وجدانهای بیدار ریشه ای تاریخی دارد به طوری که اگر خواسته باشیم صف انسانهای شرافتمندی را که در دهه های مختلف هماهنگ کننده ، سنگ صبورو چتر زرین مشکلات مردم بوده اند بشماریم خود حدیثی مفصل و پژوهشی در خور شأن آنان می طلبد . بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران   حضرت امام خمینی ( ره ) که خود از عاشق ترین بزرگان در این مسیر بود .
این موسسه مجموعه ایست غیر دولتی و غیر سیاسی که با همکاری جمعی از نیکوکاران و فرهیخته گان از آبان سال 1380  فعالیت خود را شروع نموده است. هدف اصلی و اساسی تشکیل این موسسه، کمک موثر به زوج های کم بضاعت جهت رفتن به خانه بخت  می باشد. گسترۀ فعالیت این موسسه در حال حاضر استان تهران و توابع است. این مجموعه به حول و قوه الهی و نظر امام زمان (ع) توانسته با بیش از ۱۰ سال فعالیت مستمر با تلاش و نیت خالصانه و صادقانه موفق شده است بیش از  7000 زوج جوان را تا مهرماه 89 یاری رساند.
بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی در سال 1357 با کنار رفتن پرده های ریا و نفاق از دروازه های تمدن شاهنشاهی و بر ملا شدن چهره زشت تبعیض اقتصادی و تقسیم ثروت، فقر و بیکاری از یک سو و آغاز توطئه های دشمنان و منافقان و آشکار شدن چهره خصمانه آمریکا با شروع جنگ تحمیلی عراق و معطوف شدن توجه دولت به امورات جنگ از سوی دیگر این احساس وظیفه شرعی را در ما به وجود آورد تا در راستای اهداف انقلاب و کمک به دولت نوپای اسلامی در جهت کمک و مساعدت نسبت به نیازمندان و درماندگان جامعه مؤسسه خیریه ای را تاسیس کنیم که بعدا مزین به نام مؤسسه خیریه محبان الائمه گردید .
مؤسسه خیریه صدیقین با هدف حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و به دنبال اخذ مجوز از وزارت کشور به شماره 76993/43 تأسیس، و در آذر ماه 1380 با شماره 13508 در اداره ثبت‌شرکتها به ثبت رسید، این حرکت و تحول در واقع یک تغییر نگرش در کارکرد مؤسسات خیریه سنتی است که نحوه ارائه خدمات از حالت بلاعوض و مقطعی خارج و با بستر سازی مناسب در جهت ایجاد انگیزه و امید به زندگی و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در افراد نیازمند بالاخص زنان سرپرست خانوار، با استفاده از استعدادهای درونی و توانمندی‌های آنان، گامی نو برداشته شود، به صورتی که مراکز مشابه با الگوبرداری از این حرکت تأثیرگذار بر انسان&zwn
کلیه فعالیت های این موسسه برای موسسین و هیئت امناء و هیئت مدیره غیر سیاسی،غیر تجاری وغیرانتفاعی بوده و ضمن رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران دقیقاً طبق مفاد اساسنامه فعالیت می کنند. دفتر مرکزی این موسسه در استان تهران ، شهر تهران ، خیابان احمد قصیر ( بخارست)، نبش کوچه دهم، پلاک ۱۷ ، واقع شده و در حال حاضر دارای شعباتی در شهرستان های مشهد مقدس ( به عنوان شعبه اصلی)، قم، آران و بیدگل، تنکابن، کرمان و بیرجند می باشد که قرار است انشاء الله در آینده در هر استان شعبه ای دایر گردد.
انجمن مددکاری امام زمان عجّل ا... تعالی فرجه الشریف در سال 1349 (حدود 40 سال پیش)، با همت جمعی از انسانهای خیراندیش و با احساس و در پاسخ به ندای ملکوتی ا... ا... فی الایتام  (خدا را ، خدا را در امر یتیمان درنظر آورید) پدر یتیمان، حضرت علی علیه السلام در شهر تاریخی اصفهان شکل گرفت و راه و روش آن امام بزرگوار را درحمایت از خانواده های یتیم نیازمند ، سر مشق و برنامه  خویش  قرار داد.
این موسسه آماده کمک به هم وطن های در زمینه تامین جهیزیه کامل در سراسر ایران  میباشد آدرس: شیراز : فلکه خاتون ابتدای کوی زهرا کوچه ۲۸- موسسه خیریه متوسلین به حضرت زهرا (س) تلفن:۰۷۱۱۷۲۵۷۲۱۷-۰۷۱۱۷۲۵۷۲۱۸ 09176339715 09176339716
بنیاد خیریه فیروز نیا سازمانی غیر انتفاعی و خصوصی است که توسط  سرکار خانم شفیقه فیروزنیا در تاریخ ۲۳/۵/۷۹ به شماره ۱۲۱۶۱ به ثبت رسیده است و در سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵ میلادی) موفق به کسب جایگاه ویژه شورای مشورتی اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) گردیده است.   اهداف بنیاد هدف از تاسیس بنیاد خیریه فیروزنیا جذب زنان بی بضاعت سرپرست خانواده است تا مشکلات مادی و معنوی آن ها مرتفع گردد تا بتوانند توانمند و قادر به حفظ کانون خانواده خود گردند. برای نیل به این هدف اقدامات زیر صورت می گیرد:
موسسه پیام امید تشکلی است غیر دولتی که فعالیت غیر رسمی خود را از سال 76 شروع کرده است. در تاریخ 5/1/82 طی شماره ثبت 746/6789/م در سازمان جوانان و در سال 1385 به شماره ثبت 143263/8 در وزارت کشور ثبت گردیده است. کارنامه موسسه پیام امید در این سالها مملو از کمک به همنوع می باشد، از تدریس در موسسات بهزیستی گرفته تا تهیه جهیزیه عروسان نیازمند ، از کمک به زلزله زدگان بم گرفته تا یاری خانواده های تحت پوشش و از کمک به درمان بیماران کم بضاعت تا فرهنگ سازی امور خیریه در جامعه.

بنیاد خیریه دستهای مهربان با اخذ مجوزهای رسمی و شماره ثبت 21674 در سال 1386 تاسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست آغاز نموده است. دستهای مهربان، سازمانی غیردولتی، غیر سیاسی، مستقل و مردم نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه والای انسان دوستی و کمک به همنوع در سطح کشور فعالیت میکند.
موسسه خیریه پیوند دو گل برگزار می نماید: تامین جهیزیه - تسهیل ازدواج - مسکن و ماه عسل جوانان
موسسه خیریه پروین آراسته با اهداف ، حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد و نیازمند در حوزه اموراجتماعی و مددکاری ، مشارکت در ادامه تحصیل ، اشتغال ، ازدواج ، مسکن و درمان ، جلب و جذب مشارکت های مردمی و دیگر امور خیریه تشکیل شده است .
تاریخچه : بنیاد خیریه وفاق سبزعلوی کشور در بهمن ماه سال 1380 تاسیس شد دفتر مرکزی آن بمدت 5 سال واقع در خیابان بهار شمالی , ساختمان مرجان بود که در خرداد ماه سال 1386 به خیابان بهار , کوچه کوثر پلاک 12 انتقال یافت این نهاد جهت امور فقر زدایی و کمک به محرومان و خود کفایی خانواده های بی بضاعت از طریق هدایا و نذورات و صدقات مردم تامین می شود. اهداف :
 مؤسسه خیریه مهرطه ( مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و نیازمند حمایت ) سال تاسیس : 1381 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره : سرکار خانم زارع  موسسه مهر طه به عنوان یک تشکل مردمی و غیردولتی و غیر انتفاعی از سال 1381 با شماره ثبت  14994 فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف اصلی موسسه :
فعالیت این خیریه از سال 1364 بصورت ارائه خدمات محدود به خانواده های بی سرپرست از طرف جمعی از خیرین (اغلب نظامیان) شروع شد و با راهنمائی مرحوم آقای محمد میرفارسی، ضمن آشنائی با حضرت آیت اله حاج آقا جواد علم الهدی، این تلاش ها در بخشی از ساختمان مجمع خدمات فکری اسلامی واقع در میدان خراسان در کوچه زیبا متمرکز شد و مدتی نیز در منزل مرحوم علیزاده در همان کوچه ادامه یافت. در سال 1368 در زادروز حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها کلنگ بازسازی منزل مرحوم علیزاده به قصد محل استقرار خیریه به زمین زده شد و اسم مبارک بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها زینت بخش نام خیریه گردید.
بنام خدا بنی آدم اعضای یکدیگرند                 که در آفرینش ز یک گوهرند چه عضوی به درد آورد روزگار             دگر عضوها را نماند قرار
درباره موسسه مهمترین هدف در امر دستگیری و کمک به افراد نیازمند ، بازگرداندن کرامت و توان مندی به آنان و ایجاد یک واحد خانوادگی آبرومند و مستقل است. موسسه عترت فاطمی با هدف تکریم و توانمند سازی فرزندان یتیم و خانواده های مکرم سادات در تیر ماه ۱۳۷۹ با تلاش گروهی از خیرین و محبین خاندان عصمت و طهارت، رسالت خود را آغاز کرد و پس از تلاش وفعالیت پیگیر و دلسوزانه در ظل توجهات صاحب این بیت در سال ۱۳۸۱ موفق به کسب مجوز رسمی فعالیت از دایره صدور پروانه موسسات غیر انتفاعی وزارت کشور شد و اساسنامه آن به ثبت رسید.
آیا تا به حال به فکر محرومین بوده اید؟  اشکی را پاک و دلی را شاد نموده اید؟  در ظل عنایات و توجهات خاصه حضرت باری تعالی و در راستای تجلی بخشیدن به فرهنگ خیرخواهی و نوع دوستی و خدمت رسانی به نیازمندان جامعه و دست گیری از تهی دستان آبرومند، با حفظ کرامت ایمانی و انسانی، مـؤسسه خـیـریـه نیـکـوکـاران احـسـان در ســال 1383 بــا شــمـاره ثبت: 17953 با هدف رسیدگی به امور ایتام و افراد بی سرپرست و فعالیتهای فرهنگی تأسیس شده است
یکی از مهم ترین ویژگی های پرهیزکاران که در قرآن به آن اشاره شده انفاق است که مکرراً و با تاکید به آن امر شده است. منظور از انفاق اعم از توانمندی های مادی و معنوی است. انفاق را وسیله کمال و نزدیکی به خداوند متعال و رسول گرامی دانسته اند. انفاق مایه رستگاری و رها شدن از تعلقات و وابستگی ها بوده و باعث جلای روح انسان است. کسی نیک بیند بهر دو سرای که نیکی رساند به خلق خدای موسسه خیریه طلیعه کرامت تهران بنیادی است انسانی بر پایه نیات خیر و حامی ایتام، معلولین و سالمندان.

بطور کلی هدف موسسه ، انجام امور عام المنفعه در زمینه مسائل  اجتماعی ، فرهنگی ، علمی ، آموزشی ، هنری که به تشخیص و صلاحدید هیات امناء ضروری و مورد تایید می باشد با توجه به هدف کلی فوق ، بعضی از اهداف موسسه عبارتند از : الف : کمک بلاعوض درجهت ادامه تحصیل و تحقیق دانش آموزان و دانشجویان ممتاز ، نخبگان، ولی بی بضاعت و کم بضاعت که به علت مشکلات مادی ممکن است از ادامه تحصیل فعال و با نشاط ، باز بمانند .
جامعه خیریه امام محمد باقر (علیه السلام) که مقارن با بیست و یکم رمضان مبارک  1374 هجری شمسی با حضور علمای اعلام و خیّرین نیک اندیش تأسیس گردید. و اهداف خیری را در نظر گرفت که انشأا... رضای الهی و حضرت بقیه ا... الاعظم (عج) را تأمین نماید و چونان امیر الومنین  علی ابن ابی طالب (علیه السلام)  باری هر چند نا چیز از دوش فقرا و افراد کم درآمد بر دارد .  
استان یزد ثبت 227 مؤسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب به قوه الهی و مدد وجدانهای آگاه و بیدار و انسانهای وارسته حدود10 سال است مسئولیت خطیری را عهده دار شده است که مهمترین اهداف آن عبارتست از:
موسسه خیریه دخت پیامبر (صلی الله علیه و آله) با یاری و الطاف خداوند متعال از سال 1363 فعالیت خود را با مشارکت جمعی از خواهران خیر ونیکوکار و سرپرستی خواهر عزیزمان خانم پروین غفار زاده کرمانی آغاز نموده و هدف آن با تا کید بر خدمات فرهنگی خدمات رفاهی و یاری رساندن به خانواده های کم درآمد ونیازمند جامعه با برخورداری از کمک ها و مساعدتهای انسان دوستانه خواهران نیکوکار و خیرین می باشد. با توفیقات الهی و در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عج ) ساختمان جدید این موسسه ازسال 1382 آماده بهره برداری قرار گرفته است.
رشد فزاینده جمعیت و مملو بودن قلوب شیعیان ایــــــن مرز و بوم با عشق و مودّ ت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیـــــز به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به عزاداران حسینی و ایجاد دسته هایی در قالب هیئت های مذهبی با اهداف یکســــان با اســـامی متفاوت از خاندان محتـرم اهـــل بیت را اجتنــاب ناپذیر نموده بود
به یاری خداوند بزرگ و همت جمعی از معتمدین و نیکوکاران خوشنام جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و با پیروی از منش مولای متقیان حضرت امام علی (ع) با هدف دستگیری از درماندگان و اقشار آسیب پذیر جامعه و توانمنتد سازی زنان خود سرپرست ، مؤسسه خیریه امام علی (ع) در سال 1373 فعالیت خود را آغاز نموده و در سال 1376 با شماره 9971 به ثبت رسید و به طور رسمی کار خود را آغاز نمود. این مؤسسه زیر نظر هیئت امنای 11 نفره و هیئت مدیره 5 نفره و مدیر عامل که همگی داوطلبانه فعالیت می نمایند اداره می شود.
خداوند را سپاس میگوییم وشکرانه نعمتش را به جا می آوریم که ما را برای انجام این کار برگزید . قریب به سی واندی سال پیش همزمان با نظام پهلوی دورانی که خان به رعیت وغنی به فقیر و ارباب به کارگر رحم نمی کرد و حق در تمام کشور زیر پای ستمگران لگد مال می شد ، ما جمعی از بانوان به لطف خدا و همت بنده های مخلص و عادل خدا لبیک فقرا و مظلومان را پاسخگو شدیم و به کمک شتافتیم تا شاید بتوانیم ذره ای ازدرد دردمندان را التیام بدهیم و همه با هم زیر آسمان آبی خدا بخندیم.
معرفی انجمن به منظور مشارکت مدیران کشور در عرصه همکاریهای اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار ، در ماه مبارک رمضان 1419 ﻫ .ق ( 1377 شمسی) توسط تعدادی از مدیران کشور برای تأمین جهیزیه جوانان مستمند، انجمن خیریه مدیران قدرتأسیس گردید. با توجه به استقبال مدیران دلسوز ومراجعات و درخواستهای زیاد ، در سال 1378تشکیلات منسجمی برای ارائه خدمات بهترایجاد گردید . اعضاء هیئت امنای انجمن خیریه مدیران قدر به شرح زیر میباشد : محمد جواد طلا سیدحسن میرسعیدی محمدهاشم رکن حسن کاظم اوینی
 در سال 1380تأسیس و تا نیمه دوم سال 1386 با خیریه حضرت رقیه خاتون(س) مرکز اصفهان بصورت مشترک به فعالیت خود ادامه می دادند و از تاریخ فوق الذکر بصورت مستقل در راستای اهداف خود به فعالیت ادامه داده لازم به ذکر است کلیه سرمایه و منابع در مصرفی در محل از بدو تأسیس خیریه از طریق خیرین و مردم محله وازیچه تأمین می شده است. گزارش سه ماهه اول سال 1390


تاریخچه:
قابل توجه کلیه کسانی که در آستانه بر گزاری مراسم ازدواج می باشند کانون ازدواج آسان جوانان وابسته به صندوق قرض الحسنه سید الشهدا علیهم السلام می باشد.
مؤسسه خیریه بی بی نفیسه به 26 عروس نیازمند کمک هزینه خرید جهیزیه اهدا کرد.به گزارش خبرنگار گناپا خانم زهرا اکبری مدیرعامل مؤسسه خیریه بی بی نفیسه ضمن اعلام این خبر به خبرنگار گناپا اظهار داشت: این مؤسسه با هدف تهیه و کمک به خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در سال 81 تاسیس شده و تابحال برای 278 عروس کمک هزینه جهیزیه و هزینه جه
درباره ما:  مؤسسه خیریه ریحانه النبی با استعانت از حضرت فـاطمه زهرا ( س ) فعالیت خـــود را در سال 1380 با حضور جمعی از بانوان متعهد آغاز نمود . این مؤسسه یک نهاد غیر دولتی و مردمی می باشد.
این مؤسسه به شماره ثبت ۱۳۱۴۲ در سال ۱۳۷۶ به همت ۴۶ نفر از خیرخواهان صنف فرش به عنوان هیئت مؤسس بنیان گردید. از جمله فعالیت­های هیئت مؤسس تدوین اساسنامه، ثبت قانونی، انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرسان می­باشد. هیئت مدیره با برگزاری مداوم جلسات هفتگی، به تصمیم­ گیری و گره­ گشایی از آبرومندان خانواده بزرگ فرش می پردازد. این تصمیم گیری ها مبتنی بر تحقیق و بررسی گروه های تحقیق می باشد. فعالیت­های مؤسسه
درباره ما نور احسان از سال ١٣٧٩ کار خود را آغاز کرد و تا کنون به پشتوانه کمکهای مردمی توانسته است بر پای خود استوار بماند و نیاز افراد زیر پوشش را در زمینه های گوناگون همچون تغذیه ، پوشاک ، بهداشت و درمان و آموزش پاسخ گوید. بخشی از درآمد خیریه نور احسان از حق عضویت نیکوکاران ثابت قدم تامین می گردد و بخشی دیگر از پول قلک ها هدایای نقدی و هدایای جنسی و برگزاری بازارچه ها و نمایشگاهها تامین می شود . افزون بر آن، نیکوکاران بسیاری ما را با خدماتی در زمینه امور آموزشی ،فرهنگی ،درمانی ، اداری و دفتری یاری می دهند.
بنیانگذاران و مؤسسین خیریه آل عمران شرق ابتدا از اعضای هیئت مذهبی حضرت اباالفضل علیه السلام، دوستداران امام زمان (عج) بودند که هر از گاهی تهیه کمک جهیزیه برای نوعروسان و کارهای خیراتی انجام می دادند و در جهت انسجام و نظم دادن و وسعت کار، خیریه را در سال ۱۳۸۴ راه اندازی کردند. در سال ۸۶ موفق به دریافت مجوز از سازمان بهزیستی کشور و بالاخره ثبت مؤسسه در اداره ثبت شرکت های مشهد به شماره ۲۱۹۸ گردیدیم.
مر دم گرایی ، مستضعف نوازی و گرایش به طبقات محروم و پرهیز از اسراف و زندگی اشرافی گری جزء مبانی انقلاب اسلامی هستند . (رهبر معظم انقلاب) مؤسسه خیریه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در سال 1381 در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ های ناب اسلامی همچون صدقه ، انفاق ، تعاون ، هبه و قرض الحسنه راه اندازی گردید و تاکنون با همیاری همشهریان و نیکوکار گامهای مؤثری در این زمینه برداشته است . دوایر و ارکان مؤسس :
موسسه خیریه زینت المتقین به شماره ثبت 521 تحت نظرسازمان بهزیستی به منظورتامین نیازمندیهای مددجویان درامور مسکن,جهیزیه,بیماریهای خاص و... تاسیس شده است . امیداست با یاری شما مهربانان گسترش روزافزون یابد. نیکوکاران عزیز میتوانند کمکهای نقدی خودرا ازطریق شماره حساب 60345-8080 بانک تجارت به موسسه اهدا نمایند.   آدرس: رشت - بلوارضیابری - کوچه علیزاده - پلاک 12   تلفن : 2237617-0131  
موسسه خیریه صاحب الامر (عج) در سال 1370 با همت عده ای افراد خیر به منظور کمک رسانی و آسان سازی ازدواج جوانان نیازمند و خانواده های آنان تشکیل گردید.


شرف اسلام و ایمان برترین و والاترین کرامتی است که خداوند متعال انسان اشرف مخلوقات را بدان مفتخر نموده است. ارزش واقغی آدمی را در ایمان و تقوا قرار داده است «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» و ناگفته پیداست که ایمان به تنهایی رساننده انسان به سر منزل مقصود که تقرب به ذات بی نهایت خالق است نمی باشد بلکه ایمان همراه با عمل صالح مورد عنایت پروردگار است. عمل صالح گوهری است که با آمیختگی با ایمان هدف از آفرینش انسان را معنا می بخشد.     و از این منظر است که قرآن کریم همواره انسان های مومن را به انجام عمل صالح و سبقت در کارهای خیر و عام المنفعه ترغیب و تشویق نموده است
ای پروردگار یگانه ، بوی رایحه تولدی دیگر را به پاره وجودت ارزانی داشته ای تا با حرکتی نیک و قلبی سرشار از عشق در راه خدمت به خلق گام برداریم قلب ما را از توجه به غیر خود دور بدار.   اهداف موسسه
مؤسسه خیریه نورالمهدی زهرا سلام الله علیها از سال 1374 با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در منطقه محروم پاکدشت ورامین با هدف یاری رساندن به خانواده های محروم در زمینه تامین نیازهای اقتصادی ، درمانی ، ازدواج ، مددکاری و غیره به اقشار محروم و نیازمند آغاز به کار کرد و از سال 1384 با اقدام به اخذ مجوز رسمی از وزارت کشور به فعالیت هایش رسمیت بخشید .
موسسه خیریه کیمیای هستی تشکل خیریه ای است غیر دولتی که از سال 1360 بصورت غیر رسمی و از سال 1385 فعالیت خود را بصورت رسمی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور آغاز نموده است هدف اصلی این موسسه کمک رسانی به محرومین و نیازمندان جامعه می باشد که با مشارکت اعضاء موسسه و تحت حمایت هیئت مدیره مؤسسه اداره می شود.   مشخصات موسسه نام تشکل: موسسه خیریه کیمیای هستی
قرآن کریم (سوره معارج , آیات 24 و 25) : مومنان کسانی هستند که در اموالشان حقی معلوم است برای نیازمندان و محرومان .
موسسه خیریه فروغ مهر  دارای پروانه تاسیس و مجوز رسمی از سازمان بهزیستی از مهر ماه سال 88 با هدف کمک به محرومین و نیازمندان واقعی شهرستان به صورت هیات امنایی شروع به فعالیت نموده است. اهداف و فعالیت های موسسه: تهیه جهیزیه زوجهای نیازمند تامین هزینه های درمان محرومین دستگیری از ایتام و کودکان بی سرپرست پرداخت وام های قرض الحسنه کمک های متفرقه : شامل پوشاک ،مواد غذایی،لوازم التحریر و...